grenathegreatest.blogg.se

Det enda jag tycker mer illa om än folk, är mer folk. Jag ansvarar för vad jag skriver, inte vad du läser.

Moment 22

Kategori: Allmänt

Jag hade tänkt skriva mer regelbundet , men som vanligt har livet kommit mellan. 
Inte för att det spelar någon roll, annat än att jag missar min stora chans att träna mig att skriva på svenska...
I dagens läge använder jag till 90% engelska. Så när jag skriver på svenska ser meningarna jättelustiga ut, för at inte tala om stavningen. 
 
Fast nu var det inte det som jag tänkte skriva om.
Har varit så mycket strul ett tag nu, fick ordning på det tillslut med kostnad på min hälsa...Behövs inte mycket för att jag ska få ont i halsen och stress är ju alltid bra...icke. 
 
Det värsta man kan råka ut för inom alla områden är det berömda "moment 22" . 
Var nyligen med om en sån situation (därav min stress), det är hemskt. 
 
Grovt exempel på situationen:
 
Jag hade uppgift A, för att kunna lösa den behövde jag ha tag på papper B men för att kunna få tag på B var A tvunget att redan varit löst.. Och när jag försökte gå runt situationen var det näst intill omöjligt (jäkla paragrafryttare)
Tillslut efter att jag suttit och pratat med varenda jäkla instans visade det sig att jag hela tiden haft tillgång till B...bara att det blivit felsorterat så det var verkligen inte mitt fel.
Dock om jag inte fått fullständigt härdsmälta på situationen och lagt ner hela min kropp och själ (om jag nu har någon) hade jag fått gå igenom hela alfabetet för att kunna lösa uppgiften. 
 
Nu tänker jag se till att bli frisk igen så jag kan göra roligare saker, så som plåga folk med nya igenomtänkta tortyrträningsprogram, mohaha. 
 
Status på arbetsbörda- behöver jag verkligen svara på det? 
 
Kommentera inlägget här: