grenathegreatest.blogg.se

Det enda jag tycker mer illa om än folk, är mer folk. Jag ansvarar för vad jag skriver, inte vad du läser.

Jag tävlar bara om jag är säker på vinst.

Kategori: Allmänt, bara svammel

Jag är en riktigt dålig förlorare, verkligen. Fast det är inte därför jag så sällan tävlar överhuvudtaget.
Nä, jag är bara helt och fullkomligt likgiltig till själva tävlandet. 
 
Och det gäller alla aspekter av tävlande, från förberedande till själva tävling till avslut. 
 
Nu vill jag klargöra att när jag talar om att vara likgiltig, så är det verkligen det. Handlar inte om att jag skulle ha dåliga tävlingsnerver och bli alltför nervös, utan problemet är att jag inte överhuvudtaget kan "tagga till".
 
 
Så fort det blir tal om att göra något till en tävling så tonar hela min hjärna ut, och det spelar ingen roll fall jag försöker mitt bästa att få den att fatta intresse. 
 
Det är därför jag bara tävlar om jag är säker på vinst. Ska jag ändå slösa min värdefulla tid när det gäller att mer eller mindre hota min hjärna till samarbete, så ska det inte vara för att behöva sitta och tjura när jag förlorat. 
 
Skulle inte kalla det för en nackdel, det är ju knappast hela världen att inte tävla. Min hjärna är helt nöjd med att själv veta hur awesome vi är. 
 
I vissa lägen är det faktiskt en fördel, har märkt att min lugna (låter bättre en likgiltig, eller hur)  närvaro vid tävlingar faktiskt kan hjälpa andra att slappna av. Hmm, det ska säkert gå att tjäna pengar på, får fila vidare på den idén. 
En vacker dag ska jag växa upp och skaffa ett riktigt jobb. 
 
Status på arbetsbörda- det är måndag. 
Kommentera inlägget här: